Esnaf Konfederasyonundan E-ticaret Sitelerinde Fiyat İndirimi Talebi
Günümüzde tuvalet kağıdından arabaya kadar parasını ödeyebileceğimiz hemen hemen her şeyi internet üzerinden satın alabiliyoruz. Durum böyle olunca alışveriş alışkanlıklarımızın geleceğinin e-ticaret sitelerinin politikalarına bağlı olduğunu söyleyebiliriz. Çünkü aslında satın aldığımız her işte, Hem satıcıya hem de e-ticaret platformuna ödeme yapıyoruz.
Çoğumuz biliyoruz ama bilmeyenler için açıklayalım; e-ticaret platformları , tıpkı bir alışveriş merkezi gibi satıcıların kendi online mağazalarını açtığı bir pazar yeridir. Tıpkı bir e-ticaret sitesinde olduğu gibi bir ürünü birden fazla satıcıdan, farklı fiyat ve kampanyalarla satın alabilirsiniz. E-ticaret sitesi ise ürünü hangi satıcıdan alırsanız alın, ürünün fiyatına göre belli bir miktar alıyor.
E-ticaret sitelerinin komite oranlarına tavan ve taban uygulaması talep edildi
Türkiye Esnaf ve Sanatkarları Konfederasyonu (TESK) yaptığı açıklamada e-ticaret sitelerinin komite oranlarından şikayetçi oldu. (TESK) Genel Başkanı Bendevi Palandöken konuya ilişkin yaptığı açıklamada şunları söyledi: ” Alınan hizmete göre değişir, Yüzde 45’e varan komisyonFiyatlara taban ve tavan uygulaması getirilmeli” ifadelerini kullandı.
Palandöken, yüksek pansiyon oranlarının fiyatları yüzde 20’ye kadar artırdığını belirtti. Öte yandan sitelerin yaptığı reklamların bedelinin esnaftan alınmaması gerekiyor. E-ticaret esnaflarımız Haftada bir indirim yapmaya zorlanmamalıPeki TESK’in talep ettiği tavan-taban uygulaması gelirse bize etkisi ne olacak?
Komisyon oranları arasında tavan uygulaması yapılması, e-ticaret sitelerinin fahiş komite oranlarıyla ürün fiyatlarını artırmasının önüne geçtiği gibi, platformların olağandışı düşük komite oranlarıyla haksız rekabet ortamı yaratmasının da önüne geçmektedir. Bu genel olarak Ürün fiyatlarının düşmesine ortam hazırlayınr bu durumda kazanan tüketici olur.