Tanıtımda hedef 1 milyar dolar ihracat
İSTANBUL (İGFA) – Tarsus Fuarcılık ile iş birliği kapsamında bu yıl ilk kez farklı bir fuar olarak düzenleyecekleri organizasyonla ilgili açıklama yapan PROMASİAD Yürütme Kurulu Başkanı Ömer Karatemiz, “Sektör olarak biz 2023 yılını 1 milyar dolarlık ihracatla kapatmayı hedefliyor. Yurt içi ve yurt dışından binlerce doğrudan alıcının geleceği PROMOGIFT İstanbul, promosyon şirketlerimiz için yeni bağlantı fırsatları yaratacak. Fuarın ihracat hedefimize milyonlarca dolar katkı sağlayacağını öngörüyoruz” dedi.
Karatemiz, yurt dışı satışlarının en çok Almanya başta olmak üzere Avrupa Birliği ülkelerine yapıldığını belirterek, “Yerli üreticilerin katılımcı olarak yer aldığı PROMOGIFT İstanbul 2023’e farklı coğrafyalardan direkt alıcılar gelecek. fuarda hem mevcut pazarlarını güçlendirecek hem de yeni iş bağlantıları yapacak ve farklı ihracat kanalları kazanma fırsatı yakalayacak” dedi.
Türkiye’nin konumu, tasarım ve üretim gücü ve maliyet avantajı ile birçok branşta uluslararası rekabet gücüne sahip olduğunu vurgulayan Karatemiz, özellikle yeni tedarik yolları arayan ülkelerin promosyon segmentinde Türkiye’yi değerli bir ortak olarak gördüklerini kaydetti.