Teknoloji

Arabanızın Ömrünü Kısaltmak İstemiyorsanız Dikkat Etmelisiniz: El Frenini Çekerken Butona Basmalı mıyız, Bastırmamalı mıyız?

El freni çekilirken düğmeye basılması gerektiğini, düğmeye basılmaması durumunda ise basılması gerektiğini söyleyenler, Mandalın dişleri aşınacaktır. hızlanır. Ancak bu ortak niyet her ne kadar kulağa mantıklı gelse de doğru değil. Tamam da niye?

Öğrenmek için El freni mekanizması nasıl çalışır?Şimdi bir göz atalım ve düğmeye basmadan çekim yaptığınızda neler olabileceğini ve olmayacağını görelim.

Öncelikle park freninin çalışma prensibine bakalım:

Park freni olarak da bilinen el freni; Pim etrafında dönerek fren kalıplarına bağlı bir kabloyu çeker (durdurma gücünü sağlayan ve diski üretmek için baskıya başlamak üzere üretilen balatayı destekleyen parça, balatayı taşır ve balataya doğru ileri geri hareket eder). disk). Bu kablo frenleri çekerve arka frenlere baskı uygular.

Kilitleme mekanizmasının nasıl çalıştığını aşağıdaki GIF’te de görebilirsiniz:

Düğmeye bastığınızda serbest bırakılır ve kilidini açabilirsiniz. Daha sonra el frenini bırakabilirsiniz. Aşağıdaki GIF’ten de görebileceğiniz gibi sadece düğmeye basmadan üst kısmını çektiğinizde ses çıkarıyor. Yerine kayar ve kilitlenir. Mandal dişlerin üstüne değil ortasına oturur. Nereye çekerseniz çekin, sistem doğası gereği bozulmaz.

Aracınız bir şeyi doğru yaptığınızı düşündüğünde butona basarak diğer modüllerin ömrünü kısaltabilirsiniz.

El freni mekanizmasının yıpranmasını istemiyorsanız kuvvet değiştiği için mümkün olduğunca az kuvvet uygulamalısınız, sistem yayının aşınmasısebep olur.

El frenini çekerken mekanizmanın kendi işini yapmasına izin vermek İzin vermeli ve butonu sadece gerektiğinde kullanmalısınız. Aksi halde yayının ömrünü yarı yarıya azaltabilirsiniz!

“Ama el frenim aşınmış, neden o zaman?” Öyle diyorsanız okumaya devam edin.

Aşınmanın ana nedeni ısıdan kaynaklanmaktadır. Örneğin fren diski çok hızlı dönüyorsa, yüksek sıcaklığa neden olabilir. Otomobilin modülleri ısındıkça aşınma olasılığı artar. Aynı şey diğer tüm modüller için de geçerlidir. Örneğin saatlerce yüksek hızda araç kullanırsanız lastikleriniz ısıdan dolayı aşınır.

Kısacası el frenine basmadan çekerken endişelenmeniz gereken son şey aşınma olmalıdır. park frenleriniz düğmeye basmadan Gönül rahatlığıyla çekilebilirsiniz. Hatta sistemi gereği yıpranmaya izin vermez.

Kaynaklar: Araba Gaz Kelebeği, Mühendislik Açıklaması

İlginizi çekebilecek diğer içeriğimiz:

habertasova.com.tr

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

-
Başa dön tuşu