Haber

Facelift Peugeot 2008 Eylül Türkiye’de

PeugeotMakyaj operasyonunun ardından 2008 model güncel özellikleri ve 3 farklı motor seçeneği ile eylül ayı itibari ile ülkemizde satışa sunulacaktır.

Güncellenen modelin fuel-oil, dizel ve elektrikli güç üniteleri aynı anda yollara çıkacak.

2019 yılı sonunda lanse edilen SUV, 2008 yılında 700 bin adetin üzerinde üretilirken, araç Avrupa ve Türkiye B-SUV segment satışlarında hep podyumda yer aldı. 2021 yılında Avrupa’nın en çok satan B-SUV’si olarak zirvede yer alan Peugeot 2008, 2021’de Türkiye’de en çok satan B-SUV oldu. 2008’de Türkiye’de toplam SUV satışı 25 bin adedi geçti. 75.000’den fazla üretilen ve kendi segmentinde elektriğe geçişin öncüsü olan E-2008 modelinin küresel başarı performansındaki rolü dikkat çekiyor. Peugeot 2008’in 2022 satışlarının yüzde 17,4’ünü oluşturan Peugeot E-2008, Avrupa’da elektrikli B-SUV satışlarında podyuma çıktı.

kompakt boyutlar

Mevcut 2008, İspanya’daki Vigo Fabrikasında Active Prime, Allure ve GT versiyonlarıyla üretiliyor. Kompakt boyutlarını koruyan Peugeot 2008, 4.30 m uzunluğa, 1.987 m genişliğe (aynalar dahil), 1.55 m yüksekliğe (tavan barları dahil) ve 2605 mm dingil mesafesine sahip. Omuz hizasına kadar 434 litre bagaj hacmine sahip yeni 2008, arka koltuklar yatırıldığında 1467 litreye kadar yükleme imkanı sağlıyor.

SUV tasarımı

Yeni bir yazı tipi ve yeni bir Bazalt Gri rengi, makyajlanan 2008’in yüz, yan ve arka logolarında göze çarpıyor. E-2008, Mavi ve Beyaz renkte bir “E” logosuna sahiptir. Arkada, Peugeot yazısı parlak siyah bagaj şeridi boyunca uzanıyor.

2008, güncellenen 508 sedan ve 508 SW modellerinin ardından yeni Peugeot hafif imzasını benimseyen ikinci modeldir. Bu, 2008’de tampondaki parlak siyah eklere entegre edilen üçlü aslan pençesi ile daha da artırılmıştır. Tüm versiyonlar bu yeni ışık imzasına sahiptir.

GT versiyonlarında, üçlü kıskacın etkisi, Full LED farların aydınlatılmasındaki üç ışık modülüyle daha da vurgulanır. Bu açıdan GT versiyonu diğer versiyonlardan farklılaşıyor. Yeni ön cephesiyle 2008, yeni Peugeot logosunu da taşıyor; Daha geniş, farlarla entegre ve aracın duruşunu güçlendiren özel bir yatay ızgara tasarımı içerir. Avtive Prime versiyonunun ön tarafını parlak siyah yatay detaylar süslüyor. Allure ve GT versiyonlarında cephe, gövde rengiyle uyumlu dikey detaylarla öne çıkıyor. Bu, cephenin dikey duruşunu güçlendirmek için şık koyu uçlara kadar uzanır. Gövde rengindeki ayrıntılar, ızgaranın tamponla daha iyi bütünleşmesini sağlar.

Arkada, yeniden tasarlanmış ışık imzasıyla, 2008’in tüm versiyonlarında yeni LED stop lambaları bulunuyor. Peugeot otomobillerinin arkasını karakterize eden sembolik üçlü pençe yeniden yorumlanıyor. Arka farlar, otomobilin genişlik hissini güçlendiren birbirine kenetlenen üç yatay çift sıra tırnaktan oluşan ince ve şıktır. Ayrıca geri vites lambaları ve sinyalleri de LED olarak sunuluyor.

Mevcut 2008’in lansman rengi modern Selenyum Grisiydi. Mavimsi gri vurgularla zenginleştirilmiş yeni Okenit White, 2008’in güçlü tasarımını daha da vurguluyor. GT versiyonu, standart olarak siyah iki renkli bir tavanla geliyor. Seçilen gövde renginden bağımsız olarak, tüm yeni 2008 versiyonları parlak siyah yan aynalar kullanır. pejo 2008; Selenium Grey, Techno Grey, Okenit White, Pearl Black, Elixir Red ve Vertigo Blue olmak üzere 6 gövde renginde üretilmektedir.

Model, Active Prime ve Allure donanımlarında Peugeot 408 modelinde tanıtılanlar gibi çekici tasarıma sahip yeni alaşım jantlara sahip. 16 inç Noma (Active Prime), 17 inç Karaköy (Allure) veya 18 inç Evissa (GT) gibi farklı jant seçenekleri bulunuyor. Tüm alaşım jantlar, çivileri şık bir şekilde gizleyen Peugeot logosuyla süslenmiş 4 kollu bir göbeğe sahiptir. 2008’in tüm versiyonları, yükseltme stratejisini destekleyen yeni koltuk kumaşlarına sahiptir, örneğin GT versiyonlarında bir seçenek olarak sunulan yeni Alcantara.

Peugeot i-Kokpit

Kabinin kilit unsurlarından biri olan Peugeot i-Cockpit, markanın en güçlü özelliklerinden biri olmaya devam ediyor. Son 10 yılda 10 milyondan fazla satışı olan Peugeot i-Cockpit, ergonomi, güvenlik ve sürüş keyfini optimize etmek için mevcut 2008 ile daha da geliştirildi. Yeni dijital gösterge paneli, direksiyon simidinin hemen üzerinde, göz hizasında ideal bir konuma sahiptir. 2008’in gösterge paneli, Allure ve GT versiyonlarında dijitaldir. 10 inçlik dijital ekran yeni bir tasarıma sahiptir ve GT versiyonlarında 3D olarak donatılmıştır. Ekran rengi, bilgi sistemi ve önceliği özelleştirilebilir. Active Prime versiyonu bir analog gösterge paneline sahiptir. Tüm makyajlı 2008 versiyonlarında 10 inçlik bir merkezi dokunmatik ekran standart olarak sunulurken, daha önce ilk iki donanım seviyesinde 7 inç olarak sunuluyordu. Bu ekran, radyo ve telefon işlevlerini (Active Prime versiyonu) veya en yeni nesil Peugeot i-Connect bilgi-eğlence sistemini kontrol etmek için kullanılır. Allure ve GT versiyonlarında merkezi ekran da HD teknolojisine sahip. Fonksiyonlara hızlı erişim için merkezi ekranın altında piyano tuşları da bulunmaktadır. Olayların merkezinde yer alan kompakt direksiyon simidi, Peugeot i-Cockpit mimarisinin önemli bir unsuru olmaya devam ediyor; Eşsiz çeviklik ve hareket hassasiyeti sunarak sürüş keyfini 10 kat artırır. Direksiyon simidinin ortasında yeni logo ve versiyona bağlı olarak jantın alt kenarında yeni GT logosu bulunuyor. Multimedya sistemi, telefon gibi kontrol fonksiyonlarını da içerir. 2008 GT’nin iç mekanı da artık 8 farklı renkte özelleştirilebilen, merkezi dokunmatik ekranla koordine edilen ve seçilen sürüş moduna uyan ortam aydınlatması sunmaya başlıyor. Model versiyonları, 2022 baharında tanıtılan e-toggle dişli tasarımına sahip olmaya devam ediyor.

elektrikli otomobil teknolojisi

1.2 PureTech 130 S&S EAT8, 1.5 BlueHDi 130 S&S EAT8 ve 156 HP (115 kW) E-2008 versiyonlarıyla Türkiye’ye gelecek olan makyajlı 2008, yeni elektrik motoruyla yeni müşteriler çekmeyi hedefliyor. E-2008, tamamen elektrikli B-SUV segmentindeki konumunu pekiştiriyor. Maksimum güç yüzde 15 artırılarak 100 kW/136 HP’den 115 kW/156 HP’ye, pil kapasitesi ise 50 kWh’den 54 kWh’ye çıkarıldı. Verimliliği artırma, performansı artırma çabaları aynı zamanda menzilin 345 km (WLTP) yerine 406 km’ye ulaşmasını sağlar. Peugeot E-2008, standart olarak tüm şarj çözümlerine uygun tek fazlı 7,4 kW’lık bir şarj cihazı sunar. Halka açık şarjlı hızlı şarj cihazlarında (100 kW) %20’den %80’e 30 dakikada şarj edilebilir. Wallbox’ta (7,4 kW), tamamen şarj olma süresi 7,4 saattir. Peugeot E-2008’in bataryası 8 yıl veya 160 bin km garanti ile satılıyor.

Yeni 2008’in elektrik hariç tüm kullanıcı ihtiyaçlarını karşılayan benzinli ve dizel motor seçenekleri, EAT8 tam otomatik şanzıman ile Türkiye’de yollara çıkıyor.

PureTech 130 EAT8: Stop & Start sistemine sahip 3 silindirli 1.2 litrelik motor 130 HP güç üretiyor ve 8 kademeli otomatik şanzıman EAT8 ile donatılıyor.

BlueHDi 130 EAT8: Stop & Start sistemine sahip 4 silindirli 1.5 litrelik motor 130 HP güç üretiyor ve 8 kademeli otomatik şanzıman EAT8 ile donatılıyor.

Kaynak: Carmedya.com / Araba

haberderince.com.tr

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu