Teknoloji

Pikmin Serisi Neden Diğerleri Gibi Satmıyor? Oyun Tasarımcısı Açıklandı

 
Nintendo’nun baş tasarımcısı Shigeru Miyamoto, Pikmin oyunlarının satış performansını değerlendirdi. Ayrıca, bu franchise’ın neden şirketin diğer franchise’ları gibi ticari olarak “patlamadığını” tartıştı. Serinin en yeni oyunu Pikmin 4, 21 Temmuz’da Switch konsolunda yayınlandı.
 
Pikmin serisinin zorluğu satışları etkiledi
 
 
2001 yılında ilk Pikmin oyunu ile hayat bulan seri, günümüzde de kendine yer bulmaya devam ediyor. Switch konsolunda çıkış yapan serinin en çok satan oyunu, yaklaşık iki milyon adet satan Pikmin 3 oldu. Öne çıkan diğer dizilerle karşılaştırıldığında Marvelous Mario Odyssey 25 milyonun üzerinde kopya sattı ve Zelda: Breath of the Wild yaklaşık 30 milyon kopya sattı.
 
Satış başarısının bu dizilere göre oldukça zayıf olduğu dizi için Miyamoto, Pikmin dizisinin hayranlar tarafından sevilmesine karşın neden diğer franchise’larla aynı oranda satış yapmadığına dair çeşitli teoriler üretti.
 
 
 
Öncelikle oyunun kontrollerinin ve oynanış dinamiklerinin zor olduğunu vurgulayan Miyamoto, oyuncuların oyunda ilerlemek için büyük çaba sarf etmesi gerektiğini açıkladı. Miyamoto ayrıca “İlk oyun daha derin bir challenge deneyimi sunuyordu, ikinci oyun içerik olarak daha genişti ve Pikmin 3 ilk oyuna daha yakın içerikler içeriyordu. Ancak biraz düşündükten sonra ikisini de yapabileceğimizi anladık. Bu bağlamda Pikmin’in ilginç oynanış derinliğini koruduk ve kontrollerle ilgili zorlukların üstesinden gelmek için işlevsel destek ekledik. Şimdi 4. oyunun başarıya ulaşmasını istiyoruz ve bu kadar.”
 
Genel olarak dizinin zorluğundan dolayı oyuncuların her oyuncu kısmına yaklaşmadığını ve hitap etmediğini vurgulayan Shigeru Miyamoto, dizinin satışlarda geri kaldığını iddia etti.

tefennihaber.com.tr

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu